téma by mohl podnítit růst potenciálu car sharingu nejen v České republice, protože právě v tomto případě je růst schopen přinést i významné pozitivní přínosy. Pevně věřím, že se car sharing bude dále rozvíjet a že zaujme silnou pozici v budoucích environmentálně ohleduplnějších dopravních systémech. Doprava, nedílná součást dnešní společnosti, s sebou nese mnoho pozitivních i negativních důsledků, mezi které patří i dopravní nehody. Tyto události nevedou pouze k finančním ztrátám, ale také k ohrožení na životech, mohou opravy autoskla Podolance způsobovat trvalé zdravotní potíže a narušovat i lidskou psychiku. Ze strany veřejnosti zaznívají stále silnější tendence a snahy nehodovost potlačit, což je možné i díky zavádění bezpečnostních opatření různých typů. Ať už se jedná o pouhý policejní dohled, Nouzov dopravní značení nebo i rozsáhlé dopravně inženýrské úpravy komunikací, vše směřuje k zvýšení bezpečnosti obyvatelstva. Téma autosklo Podolanka bakalářské práce bylo vybráno kvůli jeho aktuálnosti a výše popsané závažnosti. Hlavním cílem práce je zmapování bezpečnostních opatření v Novém Městě na Moravě spolu s vyhodnocením jejich vlivu na nehodovost. Stěžejní částí práce je také zkoumání sociální Praha 19 akceptace zavedených opatření, porovnání názorů ze strany chodců, řidičů, Policie a Městského úřadu. Území města Nové Město na Moravě bylo vybráno, neboť je svojí velikostí vhodné k tomuto typu analýzy. Nejedná se o veliké město, které by prací tohoto rozsahu
nebylo možné postihnout, a zároveň není ani malou obcí, která by dopravně bezpečnostní opatření nezaváděla, případně by zde nebylo autosklu Podolanky možné v důsledku malého množství dopravních nehod provést šetření kvantitativního typu. Nové Město na Moravě je kromě své vhodné velikosti i mým rodným městem, tedy i místem důvěrně známým. V práci je čerpáno z mnoha odborných knižních i časopiseckých publikací. V empirické části bakalářské práce je čerpáno primárně z dat ČSÚ a Centra dopravního výzkumu, které provozuje Jednotnou vektorovou dopravní mapu. Informace o bezpečnostních opatřeních jsou získávány prostřednictvím úředníků Městského úřadu v Novém Praha 20 Městě na Moravě, Městské policie a Policie ČR. Práce využívá kombinace kvantitativních i kvalitativních metod. Kvantitativní metody jsou Chvaly využívány zejména při prezentaci dopravní nehodovosti, jejího vývoje a důsledků. Sběr dat kvalitativního typu je uskutečněn formou semistrukturovaných rozhovorů a částečně i dotazníkovým šetřením, kde se respondenti vyjadřují i k prostoru Nového Města na Moravě z pohledu bezpečnosti provozu. Většina analýz je prezentována slovně, práce je obohacena o grafické, tabelární a kartografické výstupy. REŠERŠE LITERATURY Mobilita a automobilita Mobilita je velmi důležitá pro vznik prostorových vazeb a dopravy jako takové. V dnešním světě Podolankou oprava autosklo je naprosto nepostradatelná. Podle HOYLA a KNOWLESE je to fundamental human activity and need. Oxford English Dictionary definuje mobilitu jako hlídáš dítětem Prahou východ Podolankou