Čtyřkolové vozidlo, které následovalo a prvně budilo nedůvěru, se dostalo mimo Německo, především do Anglie a Francie, a ve Spojených Prahou 3 autosklem státech amerických se Benzův vůz stal předlohou pro vlastní produkci automobilů Dvořák, Homolová Eckermann Malina et al. Další, kdo se v Olšany Evropě začal zajímat o svoji výrobu v automobilovém průmyslu, byli Francouzi, kteří nechtěli nadále zůstávat závislí na importu. Jména, spojená s rozvojem francouzského automobilismu Jules Albert de Dion Georges Bouton a Charles A. Trepardoux se do dějin zapsala nejprve sestavením parního automobilu značky De Dion Bouton a následně benzinovým motorem na úrovni vynálezu Karla Benze. Jejich spolupráce vedla k vytvoření největšího koncernu na výrobu motorů a vozidel počátku století. Pod stejnou značkou pak vznikl známý Vis á vis vůz, v němž řidič se spolujezdcem seděli naproti sobě, nebo například autobusy, které se dostaly až na Španělský trh Eckermann Malina et al. Dodnes je však známější francouzskou značkou Renault. Jméno nese automobilka po bratrech Renaultových, kteří roku prodávali svá auta ve velkém měřítku okolo aut a dokázali tak konkurovat dalším francouzským firmám, např. Panhard Levasson navázala na výrobu motorů značky Daimler a Peugeot automobily se znakem lva už se v té době spoléhaly na vlastní vyrobené motory a pneumatiky potažené gumou, které se začaly roku plnit autosklech Praze 3 vzduchem a vstřebávaly tak všechny nerovnosti vozovky Eckermann Malina et al. Na území Rakouska Uherska, a tím tedy i v Čechách, vznikl Želivského
první, motorem poháněný vůz pod vedením německého vynálezce Siegfrida Marcuse avšak Adamovské strojírny, ve kterých k výrobě došlo, se rozhodly zůstat pouze u motorů Malina et al. Místo na našem trhu tak zaplnily dvě automobilky Kopřivnická Tatra a MladoBoleslavská akciová společnost Laurin a Klement. Tatra přišla roku se sériově vyráběným vozem NW Prsident, který byl již schopen s výkonem pět koní Pražačka absolvovat trasu Kopřivnice Vídeň společnost Laurin a Klement, která prvně jen opravovala a později i vyráběla jízdní kola, se stala autosklo Praha 3 největší výrobnou automobilů v RakouskuUhersku. Prvním počinem byl motocykl Slavia, jenž byl následován devíti modely vlastních Flora automobilů, které dovedly konkurovat dosud známým evropským vozům až do roku kdy došlo ke sloučení s Plzeňskou Škodou Malina et al. autoskla Prahu 3 Ostatní země v Evropě, například Itálie, Holandsko, Švýcarsko, Belgie či Švédsko, započaly svou vlastní výrobu automobilů na základě znalostí Benze, Daimlera nebo Peugeota, na rozdíl od Velké Británie, která si uchovávala odstup a své znalosti chránila speciální úpravou