o firmu Aero, která na trh za cenu dostupnou větší části společnosti vypustila automobil Aero malý vůz na velké cesty, přezdívaný Prahu 5 opravy autoskla Cililink podle typického zvuku při startování. Na tento úspěch ještě před světovou válkou navázalo Aero s větším objemem motoru, které Ohrada ještě v letech patřilo mezi nejoblíbenější vozidla u nás, po válce to pak bylo Aero Minor, které se vyjímalo především na sportovních okruzích Hyan Malina et al. Itálie Italský automobilový průmysl se stal známým již před světovou válkou. Společnost FIAT Fabrica Italiana Klukovice Automobili Torino, kterou vlastnila od počátku rodina Agnelli, vyvážela své vozy až do Ruska díky přizpůsobivosti a výrobě nákladních aut za obou válek automobilka nepocítila nijaký rozdíl v obratu, jak se to stalo mnoha jiným společnostem, ale také díky prozíravosti autosklo Praha 5 tehdejšího prezidenta Fiatu byla firma schopná stát se významným spojencem USA Mantle Do historie Itálie se vepsal vůz Fiat Topolino il Topolino myška, protože po všech letech omezování v zemi umožnil náhle mobilitu. Vůz měl v Itálii znamenat to samé jako v Německu VW Brouk, tedy lidový vůz, avšak obyčejný dělník na něj musel šetřit alespoň tři platy Malina et al. Mantle Jiný rozměr dal autům u Fiatu inženýr Dante Giacosa Protože vyrůstal v chudých poměrech, věděl lépe než kdo jiný, jaké auto by si obyčejný člověk přál a rozhodně nešlo o velké americké vozy, které hýbaly světem. Giacosa chtěl Agnelliho ekonomiku firmy posunout směrem, kdy by si hezký automobil mohla
dovolit běžná rodina střední třídy. V roce se na trhu objevil Fiat Nuovo Nuova Cinquecento malý, dvouválcový automobil s motorem chlazeným vzduchem, jehož vzniku předcházelo jen měsíců navrhování to mělo za úkol jediné konkurovat nejúspěšnějšímu italskému skútru, Vespě Malina et al. Mantle Výroba Fiatu Nuovo byla zastavena až v roce za tu dobu let bylo vyrobeno milionu těchto vozů a v Itálii se staly synonymem svobody, kultury a krajiny, a stejně jako VW se Fiatu podařilo přenést svou historii až do dnešních dnů. Dante Giacosa, který se stal výměna autoskel Praze 5 hlavním konstruktérem, po válce řekl Automobil se stal pohyblivým obytným prostorem Konstruktér aut je dnes totéž jako architekt. Mantle Francie Jak je zřejmé, k cestě za svobodou v poválečném období napomohl také automobil nejen tím, že umožnil lidem cestovat a volně se dětské plavecké Praha 5