přepravy, obzvláště ve srovnání s parními stroji a benzínovými motory. V roce představoval podíl automobilů s benzínovým pohonem na autosklech Újezdu u Průhonic celkovém počtu vozidel pouhých zbylých si mezi sebou rozdělily parní stroje a vozidla poháněná elektřinou. Změnu tohoto trendu ve prospěch klasických automobilů lze pozorovat až na počátku století. Přes značný rozvoj, který automobily zaznamenali na konci a na počátku Kateřinky století, byly stále ještě značnou raritou, kterou vlastnilo a používalo jen několik vyvolených. Buď se jednalo o automobilové nadšence, kteří se sami přímo účastnili prvních kroků automobilů, nebo se jednalo o členy nejvyšších společenských vrstev. Důvodem tohoto stavu byla jednak značná cena prvních automobilů, způsobená vysokými konstrukčními náklady, která značně omezovala počty potenciálních zájemců, za druhé také skutečnost, že ani ti, kteří by si automobil mohli pořídit ho skutečně nepotřebovali a navíc ještě na mnoha Opatov místech nebyla vybudována potřebná infrastruktura, zejména co se týče silnic, pro to aby mohly automobily plně uplatnit svůj potenciál. Svět byl navíc na přelomu století doslova zaplaven dostupnými jízdními koly, která byla vyráběna po statisících, oproti desítkám vyrobených automobilů. A co se týkalo delších vzdáleností, existovala zcela dostačující železniční síť. Navíc například v Německu nebyla auta příliš rozšířena ani v nejvyšších vrstvách, jelikož jim císař neprojevil náklonnost a zůstal u kočáru taženého koňmi. autosklo Újezd u Průhonic
Samotné první automobily navíc nepůsobily z podle tehdejších měřítek zrovna nejpůvabněji, jak dokazují četná vyjádření a názory v Rozkoš tisku. Přelomovým automobilem, který znamenal vznik prvního moderního automobilu se zcela autentickým a originálním vzhledem a konstrukčním řešením se stal typ Mercedes německé automobilky Daimler Maybach z roku Nová konstrukce navíc rapidně zvýšila výkonnost a nový automobil byl doslova bezkonkurenční. Tento automobil určil předurčil vzhled a vývoj automobilů na dalších několok dekád dopředu. Zavedení masové výroby Výše uvedená ztráta Spojených Států Amerických na Evropu, jakožto automobilové centrum co do samotného počtu automobilů, tak do Jižní Město vývoje a uplatnění nových technologií, byla americkými výrobci během prvního desetiletí století zcela smazána. Bylo to způsobeno především vysokou poptávkou po automobilech v Americe, která přinutila konstruktéry vylepšit a zejména zrychlit výrobní proces aby ji byli Újezdu u Průhonic autoskla schopni uspokojit. Poptávka byla tak velká, že se ji nepodařilo vyrovnat ani při značné automatizaci. S řešením nastálé situace přišel oprava autosklo Újezdu u Průhonic až roku Henry Ford americký vynálezce a podnikatel, když pro konstrukci svého revolučního automobilu Fordu T, použil pásové tovární kadeřnictví nedaleko Prahy 4 Újezdu u Průhonic