křižovatka na Palackého nám., která je dle většiny dotazovaných až příliš úzká a řidiči si stěžují na rozhledové poměry, které autosklo Rudná jsou dle Policie ČR v pořádku. Řidičům také vadí chodci, kteří v blízkosti přechodů přechody nepoužívají, případně si u přechodů pouze povídají a nechtějí přecházet. Chodci místo toho poptávají přechody, které se postupně ruší. Dle PROKOPA je to ale normální Když někde zmizí přechody pro chodce, veřejnost nadává. Kdo chce, tak se na důvody zeptá, kdo nechce, tak jen nadává. Někteří občané jsou s tímto stavem spokojeni. Přechody jsou myslím tam, kde být mají, aby se dalo pohodlně přecházet téměř všude. Pocit bezpečí není bohužel dán přechody, ale ovlivňují ho řidiči motorových vozidel, kteří je málokdy respektují, zmiňuje čtyřiadvacetiletá žena. Dvanáct respondentů poznamenalo, že se zlepšil stav komunikací, nicméně někteří dodávají, že je stále na čem pracovat. Luka Čtyřiadvacetiletý muž v dotazníku také podotýká, že chodníky v přilehlých obcích Nového Města na Moravě jsou v katastrofálním stavu. Blatiny Zákonná povinnost jejich zimní údržby prý byla městem vyřešena tabulkami V zimě se neudržuje. Chodníky by dle respondentů potřebovaly opravit i v parku na Vratislavově náměstí. Dle SMETANY se oprava těchto chodníků chystá v brzké době. Chodník by chtěli respondenti i mezi autosklo Rudná Novým Městem na Moravě a Novou Vsí Chodím až měsíce v roce pěšky směr Nová Ves nejsem sám. Auta jezdí dost rychle, často musím uhýbat
až za krajnici. Město se okolní vesnice snaží spojit i sítí cyklostezek. Plánuje se také jedna mezi Novým Městem a Žďárem nad Sázavou SMETANA. Opatření pro bezpečnost chodců i řidičů se zavedla celá řada. Mnohdy některým řidičům nepřipadají pohodlná, často jsou ovšem jediným způsobem, jak učinit obyvatelným společný prostor, ve kterém se souběžně pohybují pěší i automobily. Povrch silnice u