nekladl stále větší požadavky na potřebu nové infrastruktury a prostoru. Udržitelným systémem pak také není ani ten, v němž existuje nerovnováha v možnostech dopravní dosažitelnosti a v platbě skutečných nákladů a dopadů dopravy. Pokorný, Tímto posledním dodatkem k autosklo Miškovice udržitelnosti dopravního systému naráží Pokorný na problém externích nákladů z dopravy. Těm se obsáhle věnuje také Hana Brůhová Foltýnová ve svých textech zaměřených na udržitelnost dopravy obecně. Externí náklady neboli externality představují společenské Nouzov náklady, které neprocházejí trhem, jejich původce je neplatí, a tudíž dopadají na jiné subjekty, než jsou ty přímo provozující či Praha 19 spotřebovávající dopravu. Právě doprava je spojena s řadou efektů, které neprocházejí trhem proto externí efekty, ale přinášejí náklady ostatním subjektům. Brůhová Foltýnová, Tyto externí náklady pak dále rozlišuje například na dopravní výdaje typicky např. parkovacích míst zdarma, náklady infrastruktury například stavba a údržba silnic, hrazené z veřejných rozpočtů, náklady nehod bolest a útrapy ostatních účastníků nehod, náklady kongescí čas, který stráví v zácpách ostatní subjekty a také environmentální náklady například hluk, ale i fragmentace ekosystémů nebo snížení biodiverzity. Brůhová Foltýnová, Car sharing může krom jiného pomoci omezit i tyto externí náklady z dopravy. Car sharing je kromě pěšího a cyklistického provozu a MHD chápán jako čtvrtý pilíř druhů dopravy autosklo Miškovice
šetrných k životnímu prostředí, neboť má ambice vyplnit stávající mezery v nabídce mobility těchto druhů dopravy. Becker et al., autosklu Miškovicím Propagátor udržitelné mobility a v jejím rámci také car sharingu Američan Eric Britton ve svých materiálech často používá obrázek, který vysvětluje postavení car sharingu v rámci ostatních prvků mobility. A to mobility udržitelné v tom slova smyslu, že tato mozaika v podstatě dokáže velice efektivně v mnoha případech také ekonomicky efektivně, tedy s menšími osobními náklady nahradit osobní