týkající se importovaných automobilů nebo součástek, což značně znevýhodňovalo zahraniční exportéry. Na konci let minulého století, Invalidovna kdy evropské ekonomiky pocítily dopady hospodářské recese, vlády evropských zemí stanovovaly ještě vyšší cla na dovoz automobilů. Domácí automobilové trhy jednotlivých evropských zemí byly velmi malé a výsledkem těchto protekcionistických opatření bylo, že žádný z autosklům Invalidovně evropských producentů nebyl i přes nejmodernější dostupné výrobní technologie schopný produkovat automobily s takovou cenou jako největší Pražačka američtí producenti Womack J. P., et al. Při dovozu do Francie bylo clo do Itálie do Německa a v Británii byl postoj vůči obchodu s automobily tak otevřený, že nebylo zavedeno žádné clo vůči automobilům. Británie např. zavedla clo na dovezené automobily ve výši a také zavedlo daň na koňskou sílu, která byla velmi nevýhodná pro americké auta jako je Model T. Obr. č. Historický vývoj automobilové produkce největších výrobců podle regionů Pozn. Severní Amerika USA, Kanada Západní Evropa Rakousko, Belgie, Francie, Německo, Itálie, Nizozemí, Španělsko, Švédsko a UK CPE Československo, Východní Německo, Polsko, Rumunsko a SSSR Zbytek světa Austrálie, Argentina, Brazílie, Indie, J. Korea, Turecko a Jugoslávie. Zdroj Vlastní vypracování podle Altshuler A., et al. Foreman Peck J., Období od světové války do konce světové války patřilo tedy v globálním měřítku Spojeným Státům Americkým. Díky uvedeným důvodům to ovšem neznamenalo konec Invalidovny výměna autoskel
evropského automobilového průmyslu. Mezi automobilovými producenty v Evropě se v meziválečném období rozmohla výroba motocyklů a sajdkár, Palmovka které byly pro evropské obyvatelstvo cenově přístupnější. Tento jev bylo možno pozorovat nejvíce v Británii, kde se motocykly a sajdkáry, ale později i malé automobily těšily velkému zájmu. Právě producenti těchto malých a jednoduchých automobilů, které se prodávaly za cca L, dokázaly správně využít situaci na trhu a slavily na Britském trhu úspěch Barker T. C., Na počátku let minulého století se poté Británii podařilo stát se největším producentem motorových Tyto automobily byly také velmi výhodné z důvodu meziválečného daňového výměny autoskly Invalidovně systému v Británii, který chránil domácí producenty. Obsahoval daň z koňské síly, která znevýhodňovala silnější auta nejčastěji invalidovskou pražskou hlídáte dítěte