kdybych jen tak seděla doma na gauči Garvey in Miller, s Kultury s nerozvinutou automobilovou kulturou Chiapas jihovýchodní Mexiko V této části práce nahlížím na rozvinutost a úroveň automobilové kultury v zemích, kam vynález automobil dorazil s velkým zpožděním. Zaměřuji se na situaci v jihovýchodním Mexiku, indiánské komunitě, žijící na území města Chiapas. Jak se začaly objevovat motorová vozidla a osobní automobily ve venkovských, indiánských oblastech Jaký je jejich význam a důležitost v každodenním životě dnešních obyvatel Studii na toto Vltavská téma vypracoval José Luis Escalona. Situace kolem automobilismu se odvíjí od mocenských vztahů, danou tamější politickou organizací. Studie se dále zabývá pozicí vlastníka automobilu v sociálním prostředí. Přítomnost vlastního automobilu v rodině se stala symbolem změny, výměna autoskel Holešovicím ekonomického a společenského blaha a prestiže ve způsobu života místních indiánských obyvatel Malina,. Automobil dorazil na území Florenc jihovýchodní části Mexika až v letech století. Důvodem byla nulová přítomnost infrastruktury. Automobil bylo možné spatřit pouze ve městech. Užíval se jako taxi nebo jako užitkové vozidlo pro soukromé firmy. Tolobajové a Lakandoni byly dvě z májských etnik, na kterých je možné demonstrovat, jak se změnila automobilová kultura, za pomoci a příspěvků vlády. Tato transformace proběhla v letech století Malina, Do malých vesnic vedly pouze prašné cesty, které se během období dešťů staly neprůjezdnými. Osobní automobil si Tolobajové začali autosklo Holešovice
osvojovat poměrně nedávno, v době kdy první indiáni dokončili svá studia a měli možnost získat placenou práci jako bilingvní učitelé autoskla Holešovicích nebo političtí reprezentanti v okolních komunitách Malina, Lakandoni byly z příchodu automobilové kultury tak nadšení, že si pořídili