individuální automobilové dopravy dále jen IAD. Nutí totiž IAD k neustálému vývoji a vytváření infrastruktury, protože ani automobil nedokáže bez zázemí navštívit všechna místa. Infrastruktura vytvořená vlivem IAD bývá často velmi unifikovaná a bývá proto označována jako non places čili ne místo. O těch AUGÉ in MERRIMAN, hovoří jako o prostorech cirkulace, komunikace a spotřeby, které samostatně koexistují bez vytváření sociálního pouta nebo dokonce emoce. Jedná se například o letiště, dálnice, hotely a motely, tematické parky nebo nákupní centra AUGÉ in MERRIMAN, Toto všechno jsou ne místa, která přímo dálnice či nepřímo supermarket vděčí za svůj vznik automobilitě. Jejich součásti jsou pak utvářeny tak, aby byly srozumitelné právě pro uživatele automobilů. Ať už se jedná o Praha 20 značky nebo reklamní billboardy podél cest. Automobil nicméně může být i více než jen dopravním prostředkem. Dle jednoho sčítání HART Praha 19 in THRIFT, z Američanů žije v mobilním domě THRIFT, K tomuto stylu života napomáhá i silný rozvoj služeb, které jsou uskutečnitelné bez autosklech Jenštejnu nutnosti vozidlo opustit. Bývají vyčleňovány i tzv. služby drive in kino, fast food nebo drive through myčka, tematický park SHELLER a URRY autosklo Jenštejn Automobilita URRY, je nenávratně vrytá do našeho sociálního chování, do dojíždění, rodinného života, volného času i do potěšení z pohybu. THRIFT tvrdí, že po sto letech zrodu automobility, je zkušenost řízení vnořena do našeho technologického podvědomí. VOLTI uvádí,
že již mezi lety a vlastnilo automobil více amerických domácností než telefon. Tyto dva nákladné předměty se totiž do jisté míry i Nouzov nahrazovaly, a tak Američané často volili automobil, ačkoliv byl několikrát dražší, než zavedení telefonu. SHELLER a URRY tvrdí, že automobilita ovládá jak uživatele aut, tak i jejich neuživatele a organizuje jejich životy v rámci času i prostoru. Bez flexibility, kterou automobil přináší, a jeho celodenní dostupnosti nebyl možný společenský život, jak jej dnes známe SHELLER a URRY, Dá se tedy shrnout, že je naše společnost na automobilu zcela závislá a bez jeho existence by nemohla fungovat celá řada pro nás běžných záležitostí. Pozitivní Chvaly sociální dopady automobility Rozšířená mobilita HOYLE a KNOWLES, je atributem rostoucí globalizace světové ekonomiky. Pohyb zboží a lidí také i kapitálu a myšlenek je nezbytným základem pro funkčnost všech společností, prostředí i ekonomik. S již zmíněnou globalizací se úzce pojí lepší dostupnost a propojenost míst. Ta přináší mnoho výhod, mezi které patří například lepší dostupnost zboží z větší autosklo Jenštejn dálky a rychleji, nové služby a logistické principy just in time, door to door, rozvoj turismu v dané oblasti, pokrytí individuálních potřeb