automobilů. Stále vznikala pro běžný život nepraktická auta, která byla odrazem neomezených financí a splněných snů. I když se manufaktury snažily vyvinout něco nového, dvě základní věci se neměnily ochranná mříž chladiče s mohutným nárazníkem a zakulacený profil boků z předního pohledu. Tento vzhled byl diktován ze strany Fordovy továrny a spolu se stahovací střechou kabrioletů a paprskovitými disky na kolech se dostal až do Evropy. Avšak ostatním automobilkám trvalo, než tento design použily také Appel Malina et al. Tumminelli Rok a Vltavská s ním přicházející ropná krize znamenal pro automobilový průmysl velkou pauzu, v níž byly mnohokrát vyřčeny obavy o budoucnost dalšího vývoje, protože mnoho z plánů i programů muselo být přerušeno či úplně zrušeno. Je proto logické, že po krizi se začala objevovat auta Florenc zcela nová, zejména v ekonomické třídě s optimální velikostí Tumminelli Ve stejné době se také započal používat plast a ať již byl chrom sice jen na detailech standardem, nyní převládal šedý a černý, matně laděný vzhled, který se vyjímal především v letech u sportovních aut. Návrháři zahájili experimentování s větším interiérem při co nejmenším použití vnějšího materiálu spolu se autosklo Holešovice zachováním hranatých předních světel, která už byla běžnou součástí nové módy Tumminelli Obrázek Lancia Megagamma Niederle V letech autosklo Holešovice už byly plastové součásti vozu běžným prvkem a objevily se i u všech automobilů, od těch nejsportovnějších až po obyčejné, masově
vyráběné. Experimenty na vlastnostech plastů přivedly designéry k nápadu použít je na funkční části auta, tedy zespodu, zatímco tělo a Letná atraktivnější exteriér stále pokrýval kov. Plast byl a je vhodný do interiéru na palubní desku, využití našel i pro přídavný spoiler či jako grafický element v podobě linie po bocích Tumminelli Obrázek Patrné využití plastů na spodní části u Fiatu Ritmo Fiat Pokud